برای مشاهده ریز تراکنش ها و پرداخت ها وارد سامانه نمایش تراکنش ها شوید
سامانه تراکنش

برای مشاهده ریز تراکنش ها و استفاده از دیگر خدمات ...

پرداخت های الکترونیکی

برای پرداخت قبوض، خرید شارژ تلفن های الکترونیکی و ...

طرح جدید باشگاه

شرکت پرداخت نوین در پی اجرای طرح های موفق پیشین ...

درباره شرکت

شرکت پرداخت نوین آرین با هدف ارائه و گسترش شبکه بانکداری ...

Untitled Document
 

اطلاعیه نحوه واریز مبالغ تسویه دستگاه پایانه فروش در شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)

پذیرنده گرامی

پیرو الزامات بانک مرکزی.ج.ا.ا زین پس تاریخ تسویه دستگاه پایانه فروش شما بوسیله سیستم شاپرک و مطابق با جدول ذيل انجام می پذیرد.

زمان هاي ذكر شده در جدول ذيل مربوط به روزهاي كاري است و در روزهاي غير كاري واريز وجوه باقيمانده از روز قبل در ساعت 13:45 و واريز وجوه روز جاري 15:45 انجام خواهد شد.

رديف زمان محاسبه تراکنشهاي واريزي در چرخه پايا زمان واريز مبالغ چرخه پايا به حساب پذيرندگان
1 18 روز قبل الي 4 7
2 4 الي 8 10:15
3 8 الي 10 12:15
4 10الي 12 14:15
5 12 الي 14 16:30
6 14الي 16:30 19
7 16:30 الي 18 21


اطلاعیه شرکت شاپرک (بانک مرکزی) درباره چگونگی تغییرات در پذیرش کارت‌های بانکی توسط پایانه‌های فروشگاهی

روابط عمومی– شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) طی اطلاعیه ای اعلام کرد: از ابتدای آذر ماه سال جاری کلیه پایانه های فروشگاهی فعال کشور، فارغ از نوع و نام تجاری، از طریق این شبکه قادر به پذیرش عموم کارت‌های شبکه بانکی کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) در این اطلاعیه آمده است: طبق ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از ابتدای آذر ماه سال جاری کلیه پایانه های فروشگاهی فعال کشور، فارغ از نوع و نام تجاری، در شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) قادر به پذیرش عموم کارت‌های شبکه بانکی کشور هستند.

این تغییرات با هدف افزایش کیفیت خدمات پرداخت در سطح جامعه و افزایش ضریب امنیت پرداخت‌ها انجام شده است که طی دستورالعمل‌هایی از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها و شرکت‌های ارائه کننده پرداخت الکترونیک ابلاغ و در حال اجرایی شدن است.

در عین حال شرکت شاپرک ضمن اتخاذ تدابیر لازم با تشکیل و آموزش یک کارگروه متخصص به صورت ۲۴ ساعته آماده پیشگیری از بروز هرگونه نقص احتمالی در شبکه پرداخت کارتی است.

دارندگان محترم پایانه های فروشگاهی و اصناف می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تغییرات فوق با تلفن‌های پشتیبانی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت (شماره تلفن‌های حک شده بر روی پایانه های فروش) تماس بگیرند.

سایت شاپرک:

http://www.shaparak.com/ir/news/27.asp

سایت بانک مرکزی:

http://cbi.ir/showitem/9862.aspx

لیست مواردی که طبق الزامات شاپرک انجام آن از طرف پذیرنده، تخلف محسوب می گردد و در صورت وقوع ، منجر به اعمال محدودیت یا قطع سرویس پذیرندگی بر اساس جدول زیر خواهد شد.

نوع تخلف

شرح تخلف

ردیف

1

قرار گرفتن دستگاه کارتخوان به نحوی که هنگام انجام عملیات پرداخت برای مشتری (دارنده کارت) قابل دسترسی و رویت نباشد

1

1

تخطی از الزامات بانک مرکزی ج.ا.ا و شاپرک که توسط شرکت PSP به پذیرنده ابلاغ شده است

2

2

استفاده از دستگاه کارتخوان برای کسب و کاری غیر از صنف ثبت شده در قرارداد فی ما بین شرکت PSP و پذیرنده

3

2

ایجاد تراکنش­های مجازی از قبیل نقد کردن مبلغ داخل کارت بدون انجام داد و ستد واقعی

4

2

عدم ارائه رسید به مشتری در تراکنش­هایی که ارائه رسید، طبق مقررات و الزامات شاپرک، الزامی شده است

5

2

عدم عودت مبالغ واریزی اضافی که به اشتباه به حساب پذیرنده واریز شده است

6

2

تغییر آدرس محل بهره­برداری از دستگاه کارتخوان بدون رعایت مقررات و الزامات شاپرک و یا مفاد توافق با شرکت PSP

7

2

ممانعت از تحویل دستگاه کارتخوان به شرکت PSP، در صورت درخواست شرکت PSPمربوطه

8

2

اخذ هرگونه وجه بیش از مبلغ خرید، از دارنده کارت در ازای ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی بدون مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا و شاپرک

9

2

پرسیدن رمز کارت از مشتری و اصرار بر ورود رمز دارنده کارت توسط پذیرنده

10

3

ارسال تراکنش نامعتبر، شبیه سازی شده و یا شکسته شده

11

3

دستکاری عمدی و ایجاد اختلال در فرآیند اجرای تراکنش

12

3

ذخیره و یا استفاده از اطلاعات محرمانه دارندگان کارت

13

3

هرگونه تلاش به منظور نفوذ به سامانه­های پرداخت الکترونیکی کشور

14

3

هرگونه تلاش منجر به سلب اعتماد دارندگان کارت از نظام پرداخت الکترونیکی کشور

15

3

جعل و یا ارائه اطلاعات ساختگی در حوزه پرداخت الکترونیکی

16

3

هرگونه دستکاری دستگاه کارتخوان دریافتی از شرکت PSP

17

4

هرگونه اقدامی که منجر به صدور دستور برخورد با پذیرنده توسط مراجع قضایی، انتظامی یا امنیتی در رابطه با تخلفات حوزه پرداخت الکترونیک شود

18

4

انجام اعمال مرتبط با سوء استفاده مالی و پولشویی یا ایجاد اختلال در حوزه پولی و بانکی کشور در صورت اعلام مراجع قانونی

19

4

فعالیت های منجر به اختلال در جریان نقدینگی خارج از چارچوب­های مجاز، در صورت اعلام مراجع قانونی

20

 

برخورد پس از تخلف برای بار سوم و بیشتر

برخورد پس از تخلف برای بار دوم

برخورد پس از تخلف برای بار اول

نوع تخلف

محدودیت یا قطع سرویس تمام پایانه­های پذیرنده حداکثر به   مدت 6 ماه

محدودیت یا قطع سرویس تمام پایانه های پذیرنده حداکثر به مدت 1 ماه

محدودیت یا قطع سرویس تمام پایانه های پذیرنده حداکثر به مدت 1 هفته

1

محدودیت یا قطع سرویس تمام پایانه های پذیرنده حداکثر به   مدت ا سال

محدودیت یا قطع سرویس تمام پایانه های پذیرنده حداکثر به مدت 6 ماه

محدودیت یا قطع سرویس تمام پایانه های پذیرنده حداکثر به مدت 1 ماه

2

محدودیت یا قطع سرویس تمام پایانه های پذیرنده حداکثر به مدت3 سال

محدودیت یا قطع سرویس تمام پایانه های پذیرنده حداکثر به مدت ا سال

محدودیت یا قطع سرویس تمام پایانه های پذیرنده حداکثر به مدت 6 ماه

3

اعمال دستور مراجع قضایی، انتظامی و امنیتی و نیز برخورد بر اساس سه ردیف فوق در این جدول، متناسب با نوع تخلف صورت گرفته

4

 

 
سامانه امداد مشتریان
درگاه پرداخت اینترنتی
خدمات بانکداری الکترونیک
اطلاعات شاپرک
سامانه تراکنش
درخواست کیوسک خدمت رسانی
درخواست کارتخوان
پایگاه های مرتبط
فرهنگ اصطلاحات جدید بانکی
محصولات و خدمات
سوالات متداول
اخبار
دعوت به همکاری
دعوت به همکاری فنی
راهنمایی
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟
Copyright© 2012           :           Pardakht Novin Arian®           :           PNA.Co.™